Noedelsoep

Een ander ding wat ik vaak als lunch eet is noedelsoep. Je kan het ook klaarmaken als je nodig opgewarmd moet worden, na een fietstocht met veel regen en wind bijvoorbeeld.
Het is heel simpel, en dat is soms gewoon even heel fijn.
Ik maak het meestal zoals hieronder, maar soms heb ik nog lente-uitjes in de koelkast en doe ik er daarvan er één in ipv de bieslook (in ringetjes gesneden uiteraard).

Woknoedels, 1 vierkantje (ik koop ze van een bepaald merk, en 1 vierkantje daarvan is prima voor 1 persoon)
half blokje kippenbouillon
peper
kerrie
kurkuma
bieslook (uit potje, of vers als je dat toevallig hebt)

Kook water in de waterkoker. Stop ondertussen de noedels in een pannetje, samen met het bouillonblokje, peper, kerrie, kurkuma en bieslook. Giet het water over de noedels tot die onderstaan. Zet op het vuur. Wacht totdat de noedels zacht zijn. Verwarm jezelf.

One thought on “Noedelsoep

Leave a comment